Nowy Dwór Gdański. Urząd Morski w Gdyni na spotkaniu 6 kwietnia br. w Nowym Dworze Gd. przedstawił pomysł w sprawie utworzenia specjalnej rezerwy w budżecie inwestycji przekopu Mierzei Wiślanej na remont dróg lokalnych w powiecie nowodworskim. Pomysł utworzenia rezerwy powstał na wypadek degradacji lokalnych tras przez ciężki transport podczas budowy przekopu.
Powiat Nowodworski podtrzymuje swoje stanowisko w sprawie modernizacji trasy Stróża - Mikoszewo jeszcze przed budową kanału, w ramach inwestycji przekopu. To jedyna trasa wiodąca na Mierzeję, nadającą się do ciężkiego transportu, z uwagi na nośność mostu w Żuławkach. - Jesteśmy nauczeni złymi doświadczeniami, np. przy budowie S7, gdzie powstanie piękna trasa ekspresowa, ale wiele odcinków dróg lokalnych zostało zdegradowanych - tędy odbywał się transport na plac budowy - mówili samorządowcy. - Mieszkańcy zostali z tym problemem.
Wicedyrektor ds. technicznych UM w Gdyni, Anna Stelmaszyk-Świerczyńska podkreśliła, że wykorzystanie dróg lokalnych w czasie planowanego przekopu będzie minimalne, a większość prac zostanie wykonana "z wody".
- Specyfika budownictwa wodnego pokazuje, że prace wykonane z pokładu jednostek są nawet tańsze - tłumaczyła. - Możemy zastrzec w kontrakcie z wykonawcą, by całość prac została zrealizowana "z wody". Cały projekt techniczny przekopu będzie gotowy pod koniec kwietnia. W roku 2018 odbędzie się przetarg, który wyłoni wykonawcę prac. Budowa ma ruszyć w 2019 r.
Źródło: nowydworgdnaszemiasto.pl./t.chudzynski